Pharmiweb ChannelsAll | PharmaCo | Clinical Research | R&D/BioTech | Sales/Mktg | Healthcare | Recruitment | Pharmacy | Medical Comms

Pharmiweb.com RSS Feed Pharmiweb.com RSS Feeds

Advertising

Norrlandsfonden begär konvertering av utestående konvertibellån

Posted on: 14 Dec 17

C-RAD har under perioden 2006 – 2013 ställt ut konvertibla skuldebrev till Norrlandsfonden. Samtliga skuldebrev har en löptid t o m 31 januari 2018 om inte konvertering dessförinnan påkallats av konvertibelägare. C-RAD meddelar att full konvertering har påkallats av konvertibelägarna och att hela konvertibellånet, motsvarande 11 718 442 kr kommer att konverteras till 1 225 383 nya aktier i C-RAD.

Den fulla konverteringen till aktier av konvertibellånet innebär att antalet B-aktier i C-RAD ökar med 1 225 383 från 28 668 766 till 29 894 149 och att aktiekapitalet ökar med 183 807,49 kr från 4 429 749,25 kr till 4 613 556,74 kr. Genom konvertering av konvertibellånet uppstår således en aktieutspädning om ca 4,15 procent.

Om C-RAD

C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. Bolaget har för närvarande 48 anställda. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD WOFE i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats. C-RAD AB är noterat på NASDAQ Stockholm.
För mer information om C-RAD, besök www.c-rad.com

För ytterligare information:
Tim Thurn, VD, C-RAD AB, Telefon +46-18-666930, E-post investors@c-rad.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 december 2017 kl. 8:30 CEST.

GlobeNewswire
globenewswire.com

Last updated on: 14/12/2017

Advertising

PharmiWeb.com is Europe's leading industry-sponsored portal for the Pharmaceutical sector, providing the latest jobs, news, features and events listings.
The information provided on PharmiWeb.com is designed to support, not replace, the relationship that exists between a patient/site visitor and his/her physician.