04-Feb-2021

Samenvatting: Takeda FY2020 Q3-resultaten tonen groeiversnelling en aanhoudende veerkracht aan; Jaarlijkse managementrichtlijnen voor FY2020 bevestigd, prognose verhoogd voor vrije kasstroom en gerapporteerde WPA

• FY2020 Q3 Year-to-date resultaten aangedreven door 15% onderliggende omzetgroei van 14 wereldwijde merken (bijv. ENTYVIO + 24,0%, TAKHZYRO + 38,1%, immunoglobuline + 13,7%); Genereerde sterke marges en cashflow
  • R&D-motor blijft Wave 1-pijplijn vooruit helpen met indiening van TAK-721, de eerste van zeven mogelijke NME-deponeringen in de komende 12 maanden
  • Bevestiging van managementrichtlijnen voor het hele jaar en verhogen van prognoses voor vrije kasstroom en gerapporteerde winst per aandeel
  • Doelgerichte inzet voor duurzaamheid stimuleert de recente verwezenlijking van koolstofneutraliteit in de hele waardeketen

OSAKA, Japan--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO: 4502 / NYSE: TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de financiële resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal van boekjaar 2020 (periode eindigend op 31 december 2020).

TAKEDA CHIEF FINANCIAL OFFICER COSTA SAROUKOS merkte op:

“Onze resultaten over het derde kwartaal tonen de veerkracht van ons bedrijfsmodel en de diepte van onze portefeuille aan, met sterke groei gegenereerd door onze 14 wereldwijde merken. Als op waarden gebaseerd en door O&O gedreven biofarmaceutisch bedrijf blijven we gefocust op het aanbieden van levensveranderende behandelingen aan mensen met hoge onvervulde behoeften over de hele wereld. Nu de eerste van onze zeven mogelijke aanmeldingen in de komende 12 maanden zijn afgerond, kijken we ernaar uit om de volgende generatie van potentieel transformatieve geneesmiddelen te leveren en onze toewijding aan patiënten, onze mensen en de planeet te behouden.

Media Contacts:
Japanese Media