01-Feb-2021

Samenvatting: Takeda voltooit de verkoop van geselecteerde OTC- en niet-kernactiva aan Hypera Pharma

OSAKA, Japan--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE: 4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de voltooiing aangekondigd van de eerder aangekondigde verkoop van een portfolio van geselecteerde producten die in Latijns-Amerika zijn verkocht aan Hypera SA (“Hypera Pharma”) voor een totale waarde van $ 825 miljoen USD. Deze verkoopovereenkomst werd voor het eerst aangekondigd in maart 2020.

De afgestoten portefeuille omvat geselecteerde vrij verkrijgbare en receptplichtige farmaceutische producten die worden verkocht in Brazilië, Mexico en andere Zuid-Amerikaanse, Midden-Amerikaanse en Caribische landen, die deel uitmaken van Takeda’s Growth & Emerging Markets Business Unit (GEM BU). Hoewel de producten voorzien in de belangrijkste behoeften van patiënten in deze landen, vallen ze buiten de bedrijfsgebieden die Takeda heeft aangewezen als de kern van haar wereldwijde groei op lange termijn.

Japanese Media
Kazumi Kobayashi