09-Mar-2021

Samenvatting: Takeda neemt Maverick Therapeutics over om T-cell engager-therapieën voor solide tumoren te bevorderen en nieuwe immuno-oncologieportfolio uit te breiden

• Acquisitie breidt Takeda’s immuno-oncologieportfolio uit met twee ontwikkelingskandidaten en Maverick’s conditioneel actieve bispecifieke T-cell engagers COBRA™ -platform, specifiek ontworpen om solide tumoren aan te pakken
  • Maverick’s hoofdkandidaat TAK-186 (voorheen MVC-101), een voorwaardelijk actieve T-cel-engager, is de eerste in zijn klasse die de kliniek betreedt met de recente start van het Fase 1/2-onderzoek
  • Meerjarige ‘build to buy’-samenwerking culmineert in Takeda’s uitoefening van zijn recht om Maverick over te nemen voor maximaal $ 525 miljoen aan vooruitbetalingen en mogelijke mijlpaalbetalingen, onder voorbehoud van bepaalde aanpassingen

OSAKA, Japan & BRISBANE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de uitoefening aangekondigd van haar optie tot overname van Maverick Therapeutics, Inc. een particulier biofarmaceutisch bedrijf dat pionierswerk verricht op het gebied van voorwaardelijk actieve bispecifieke T-cel gerichte immunotherapieën. Krachtens de overeenkomst verwerft Takeda Maverick’s T-cell engager COBRA™-platform en een brede ontwikkelingsportefeuille, waaronder Maverick’s voornaamste ontwikkelingskandidaat TAK-186 (MVC-101), die zich momenteel in een Fase 1/2-studie bevindt voor de behandeling van vaste tumoren met EGFR-expressie, en TAK-280 (MVC-280), die naar verwachting in de tweede helft van Takeda’s fiscale jaar 2021 in de kliniek zal worden geïntroduceerd voor de behandeling van patiënten met vaste tumoren met B7H3-expressie. Na afronding van de transactie zullen de werknemers van Maverick, waaronder het team van getalenteerde wetenschappers, toetreden tot de Research & Development-organisatie van Takeda.

Takeda Media Contacts:
Japanese Media