13-Oct-2021

Samenvatting: Nieuwe veiligheidsgegevens over de behandeling met COPAXONE® (glatirameeracetaat) van moeders die borstvoeding geven en leven met relapsing multiple sclerose

COBRA studie subgroepen resultaten gepresenteerd op de
37e congres van het
European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis (ECTRIMS)

• Zwangerschap van de moeder en blootstelling aan borstvoeding aan GA in deze studie hadden geen nadelige invloed op de nakomelingen met betrekking tot ziekenhuisopnames en antibioticabehandelingen, ontwikkelingsachterstand of groei in de eerste 18 maanden van hun leven

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)--Teva Pharmaceuticals Europe BV, een Europese dochteronderneming van Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE en TASE: TEVA) en St. Josef Hospital – Katholisches Klinikum Bochum (Bochum, Duitsland), presenteerde vandaag op het ECTRIMS-congres nieuwe analyses van de COBRA-studie, een echte -wereldwijd bewijsonderzoek naar de veiligheid van COPAXONE® (glatirameeracetaat of GA) gebruikt door moeders met multiple sclerose (MS) tijdens zwangerschap en borstvoeding.

De nieuwe analyse van de COBRA-studie, die momenteel de grootste dataset vertegenwoordigt van kindresultaten die borstvoeding kregen door moeders die met GA werden behandeld, beoordeelde 99 moeders met MS en hun baby’s. Het concludeerde dat er geen bewijs werd gevonden dat erop wijst dat zuigelingen nadelig werden beïnvloed door maternale blootstelling aan GA tijdens zwangerschap en borstvoeding met betrekking tot ziekenhuisopnames en antibioticabehandelingen, ontwikkelingsachterstand of groei in de eerste 18 levensmaanden.

Media Enquiries
Fiona Cohen, Teva Europe