14-Oct-2021

Samenvatting: Nieuwe vierjarige gegevens tonen aanhoudende vermindering van terugval door Chugai’s Enspryng bij mensen met neuromyelitis Optica Spectrum Disorder (NMOSD)

• Nieuwe gegevens tonen de robuuste en aanhoudende werkzaamheid van Enspryng op langere termijn bij het voorkomen van terugval bij mensen met NMOSD
  • Meer dan 70% van de met Enspryng behandelde mensen bleef na vier jaar terugval vrij in de SAkuraStar (73%) en SAkuraSky (71%) open-label extensie onderzoeken, wat het veiligheidsprofiel op lange termijn versterkt

TOKIO--(BUSINESS WIRE)--Chugai Pharmaceutical Co., Ltd. (TOKYO: 4519) heeft nieuwe gegevens over de werkzaamheid en veiligheid op langere termijn aangekondigd voor Enspryng® [generieke naam: satralizumab (genetische recombinatie)], een pH-afhankelijke bindende gehumaniseerde anti- IL-6-receptor monoklonaal antilichaam gemaakt door Chugai. De gegevens tonen aan dat Enspryng een gunstig voordeel/risicoprofiel heeft en effectief is bij het verminderen van recidieven gedurende een behandeling van vier jaar bij mensen met anti-aquaporine-4-antilichaam (AQP4-IgG) seropositieve neuromyelitis optica spectrum disorder (NMOSD), een zeldzame slopende ziekte die beïnvloedt het centrale zenuwstelsel. Werkzaamheids- en veiligheidsresultaten van de open-label extension (OLE) van de SAkuraStar- en SAkuraSky-onderzoeken, naast de opzet van SAkuraBONSAI, een nieuwe studie bij mensen met AQP4-IgG seropositieve NMOSD die nog niet eerder behandeld zijn, of bij wie eerdere rituximab ( of biosimilar) behandeling heeft gefaald, zal worden gepresenteerd op het 37e congres van de European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis (ECTRIMS).

For Media
Chugai Pharmaceutical Co., Ltd.
Media Relations Group, Corporate Communications Dept.,
Tomoko Shimizu
Tel: +81-3-3273-0881
E-mail:  pr@chugai-pharm.co.jp

For Investors
Chugai Pharmaceutical Co., Ltd.
Investor Relations Group, Corporate Communications Dept.,
Takayuki Sakurai