28-Oct-2021

Samenvatting: Takeda neemt GammaDelta Therapeutics over om de ontwikkeling van allogene γδT-celtherapieën voor solide tumoren te versnellen

− Als resultaat van een succesvolle “build-to-buy”-samenwerking, zal Takeda haar recht uitoefenen om GammaDelta Therapeutics over te nemen voor een vooraf overeengekomen en toekomstige potentiële mijlpaalbetalingen, onder voorbehoud van bepaalde aanpassingen

OSAKA, Japan en LONDEN--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de uitoefening aangekondigd van haar optie om GammaDelta Therapeutics Limited (“GammaDelta”) over te nemen, een bedrijf gericht op het benutten van de unieke eigenschappen van gamma-delta (γδ) T-cellen voor immunotherapie. Door de overname zal Takeda GammaDelta’s allogene variabele delta 1 (Vδ1) gamma-delta (γδ) T-celtherapie platforms verkrijgen, die zowel van bloed afgeleide als van weefsel afgeleide platforms omvatten, naast celtherapie programma’s in een vroeg stadium.

Takeda Media:
Japanese Media