29-Oct-2021

Samenvatting: Takeda levert sterke resultaten in H1 FY2021; Verder groeimomentum verwacht door het einde van het boekjaar, aangedreven door 14 wereldwijde merken

• Geleverde H1 jaar-op-jaar groei in gerapporteerde omzet van +12,8% en onderliggende omzet van +6,8%
  • 14 wereldwijde merken vertegenwoordigen 42% van de totale kernomzet met +11,4% onderliggende groei in H1; Verdere versnelling verwacht in H2
  • Zeer innovatieve pijplijn klaar om op korte en lange termijn te leveren
  • Bevestigde managementrichtlijnen voor het hele jaar, op schema voor onderliggende operationele winstmarge-doelstelling van ongeveer 30%
  • Kondigt aandeleninkoop aan tot 100 miljard yen

OSAKA, Japan--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de financiële resultaten bekendgemaakt voor de eerste helft van het fiscale jaar 2021 (periode eindigend op 30 september 2021). Op basis van de sterke resultaten over het eerste halfjaar bevestigde het bedrijf ook zijn managementrichtlijnen voor het boekjaar 2021.

Christopher O’Reilly, +81 (0) 3-3278-2543
christopher.oreilly@takeda.com