11-Jan-2022

Samenvatting: Takeda benadrukt strategie voor het realiseren van duurzame groei in het komende decennium op de 40e jaarlijkse J.P. Morgan Healthcare Conference

− Op schema voor aanhoudende omzetgroei met potentieel om in FY20251 hogere inkomsten te genereren, aangedreven door 14 wereldwijde merken

− Zeer gediversifieerde pijplijn van ongeveer 40 potentiële therapieën die naar verwachting de groei na FY2025 zullen stimuleren

− Financiële verplichtingen nakomen, inclusief sterke onderliggende operationele winstmarge, sterke cashflow en schuldafbouw

OSAKA, Japan & CAMBRIDGE, Mass.--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag bevestigd dat het bedrijf klaar is voor groei op middellange en lange termijn met de potentieel om een ​​incrementele omzetgroei en bijkomend opwaarts potentieel te realiseren in FY2030. Christophe Weber, President en Chief Executive Officer van Takeda, presenteerde op de 40e jaarlijkse J.P. Morgan Healthcare Conference, het omzetgroei potentieel op middellange termijn van zijn 14 wereldwijde merken. Naast recente FDA-goedkeuringen, zal Takeda’s sterke pijplijn van ongeveer 40 verschillende activa in klinische fase het potentieel bieden voor een aanzienlijk aantal wettelijke goedkeuringen in de komende jaren, wat de langetermijnvooruitzichten voor omzetgroei verder ondersteunt. Als onderdeel van Takeda’s aanpak om een ​​robuuste pijplijn op te bouwen, heeft het bedrijf vandaag ook zijn plannen aangekondigd om zijn optie om Adaptate Biotherapeutics over te nemen uit te oefenen na een succesvol meerjarig R&D-partnerschap. Dit zal een nieuw op antilichamen gebaseerd γδ-T-cel-engagerplatform, inclusief preklinische kandidaat- en ontdekking pijplijn programma’s, toevoegen aan Takeda’s immuno-oncologieportfolio, wat verder zijn toewijding aan het leveren van levensveranderende geneesmiddelen aan patiënten aantoont.

Media Contacts:
Japanese Media