11-Jan-2022

Samenvatting: Takeda neemt Adaptate Biotherapeutics over om nieuwe Gamma Delta (γδ) t cell engager-therapieën te ontwikkelen die zich richten op solide tumoren

− Acquisitie voegt Adaptate’s nieuwe antilichaam gebaseerde γδ T-cell Engager-platform toe aan Takeda’s immuno-oncologieportfolio, opgebouwd rond het aangeboren immuunsysteem

− Succesvol meerjarig R&D-partnerschap resulteert in Takeda’s derde oncologie “Build-to-Buy”-acquisitie aangekondigd in minder dan een jaar

OSAKA, Japan & LONDEN--(BUSINESS WIRE)--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag de uitoefening aangekondigd van haar optie om Adaptate Biotherapeutics (“Adaptate”) te verwerven, een Brits bedrijf gericht op over het ontwikkelen van op antilichamen gebaseerde therapieën voor de modulatie van variabele delta 1 (Vδ1) gamma-delta (γδ) T-cellen. Door de overname zal Takeda Adaptate’s op antilichamen gebaseerde γδ T-cel-engager platform verkrijgen, inclusief preklinische kandidaat- en ontdekkingspijplijnprogramma’s. Adaptate’s γδ T-cel-engagers zijn ontworpen om specifiek γδ-T-cel-gemedieerde immuun responsen op tumorplaatsen te moduleren, terwijl schade aan gezonde cellen wordt gespaard.

Takeda Media Contacts:
Japanese Media