07-Sep-2022

Samenvatting: Ian Read benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Areteia Therapeutics

CHAPEL HILL, N.C.--(BUSINESS WIRE)--Areteia Therapeutics, Inc. (“Areteia”) heeft vandaag aangekondigd dat de raad van bestuur Ian Read heeft benoemd tot voorzitter van de raad. De benoeming van de heer Read als eerste voorzitter van Areteia volgt op de lancering van het bedrijf door Knopp Biosciences en Population Health Partners en de succesvolle afronding van de Series A-financiering van $ 350 miljoen van het bedrijf onder leiding van Bain Capital Life Sciences, met deelname van Access Biotechnology, GV, ARCH Venture Partners, Saturn Partners, Sanofi, Maverick Capital en Population Health Partners.

“Ik ben verheugd dat Ian is aangesteld als voorzitter”, zegt Jorge Bartolome, Chief Executive Officer van Areteia. “Hij is een ongelooflijk gewaardeerde executive wiens diepgaande ervaring, bewezen leiderschap en deskundig oordeel van onschatbare waarde zullen zijn voor mij en de raad van bestuur, aangezien we ons concentreren op het realiseren van de strategie van het bedrijf en het bevorderen van het fase III-programma voor dexpramipexol, het eerste potentiële orale geneesmiddel voor eosinofiel astma.”

Tamsin Berry
Tamsin.Berry@areteiatx.com