10-Jul-2023

Weerleggingsbrieven verstuurd naar aandeelhouders van NYMOX PHARMACEUTICAL CORP ("NYMX-Q")

CARSON CITY, Nev. & LONDEN--(BUSINESS WIRE)--AscellaHealth:

WIE: Nieuw opgerichte organisatie, The Committee to Restore Nymox Shareholder Value (de Commissie om de aandeelhouderswaarde van Nymox te herstellen), roept op tot steun van de aandeelhouders

WAT: Na de verspreiding van een persbericht door Nymox Pharmaceutical Corporation (het Bedrijf) met betrekking tot het besluit van de hoorzitting tot verwijdering van de NASDAQ bij de opening van de beurs op 7 juli 2023, worden er weerleggingsbrieven naar alle aandeelhouders van het bedrijf gestuurd. De documenten kunnen worden bekeken op www.crnsv.com

Wanneer: 10 juli 2023

Waar: CARSON CITY, Nevada; LONDEN

Waarom: Samenvatting van weerleggingsbrieven:

• Gebrek aan leiderschap van het bedrijf:
    • Ontslag van het topmanagement als directeur van het bedrijf en het vervolgens niet correct informeren van aandeelhouders in strijd met de SEC-regels voor het indienen van 6-K-documenten.
    • Operationeel wanbeheer, openbaarmakingsproblemen en marktfiasco.
    • Onzekerheid en verwarring bij aandeelhouders als gevolg van de NASDAQ-verwijdering en de recente volatiliteit van de aandelenkoers.
    • Niet in staat om competent samen te werken met de Amerikaanse Food and Drug Administration.
    • Het falen van de CEO om belangrijke aspecten van zijn functie uit te voeren en te vervullen, waaronder: het advies en de expertise van adviseurs en experts uit de sector opvolgen; het bedrijf op gepaste wijze financieren; of de aandeelhouders van het bedrijf op geschikte wijze betrekken.
  • Het onvermogen om het potentieel voor waardevolle en veelbelovende resultaten te realiseren aan de hand van de relatie met AscellaHealth LLC, een zeer gerespecteerd bedrijf dat wereldwijd actief is op het gebied van gezondheidszorg en farmaceutische specialiteiten en dat over de expertise beschikt om het BPH-product (benigne prostaathyperplasie) van de onderneming op de markt te brengen.
    • Mislukte kans om gebruik te maken van de toegewijde financiering, expertise en ervaring van AscellaHealth om met succes farmaceutische producten, medicijnen en biotechnologische producten wereldwijd op de markt te plaatsen.
    • Het ontbreken van een strategisch marketingplan en communicatie met interne en externe doelgroepen om een effectieve marktpositie in te nemen en goedkeuring te verkrijgen voor NYMOZARFEX, het eerste geneesmiddel in zijn klasse, voor de behandeling van de symptomen van BPH. BPH is een van de meest voorkomende aandoeningen bij mannen van middelbare leeftijd en oudere mannen wereldwijd.
  • Ontbreken van een oplossing of plan voor financieel herstel van aandeelhouderswaarde
    • Het verbreken van de afstemming met AscellaHealth ontneemt financiële betrokkenheid en expertise om de waarde van het bedrijf te herstellen in afwachting van de beslissing over de goedkeuring van de Deense markt.
    • Gestage daling van de aandelenwaarde, terwijl werd gedocumenteerd dat de CEO een opgeblazen beloningspakket ontving en persoonlijk meer dan $4.000.000 aan aandelen verkocht in de afgelopen 5 jaar.
    • De CEO beëindigde het potentiële partnerschap met AscellaHealth, LLC voordat dit was besproken met de belangrijkste bestuursleden of andere directeuren.

Chris Riley
info@crnsv.com